تربیت بدنی کودکان استثنایی

مطالب دیگر:
📌پروژه مهندسي نرم افزار سيستم مديريت كتابخانه به همراه تحلیل رشنال رز📌برنامه كار روي مجموعه ها با دو الگوريتم متفاوت در زبان ++C📌برنامه ارزیابی عبارات محاسباتی به زبان دلفی7📌برنامه نقاشی Paint به زبان دلفی 7📌تحقيق واقعیت مجازی، Virtual Reality📌پروژه مهندسي نرم افزار سيستم مدیریت كتابخانه📌پروژه برنامه نویسی سيستم اطلاعات دانشجويي يا دانش آموزي، به زبان ++C📌طرح توجیهی توليد ماكارونی با ظرفيت 1000 تن📌طرح توجیهی احداث کارگاه کارآفرینی📌طرح توجیهی تولید کاغذ سنباده📌طرح توجیهی تولید کامیون قطار📌طرح توجیهی کرم ابریشم 400 جعبه📌طرح توجیهی تولید کمپوت و کنسرو 1000 تن📌طرح توجیهی احداث باشگاه ورزشی📌طرح توجیهی تولید مواد پلاستیکی📌طرح توجیهی تولید و بسته بندی آبمیوه📌طرح توجیهی خدمات بينايی ‌سنجی،چشم‌ پزشكی و فروش لوازم و مواد چشم‌ پزشكی📌طرح توجیهی فرآوری‌ و بسته ‌بندی سبزيجات📌طرح توجیهی تولید اسکاچ📌طرح توجیهی آموزشگاه علوم رايانه
تربیت بدنی کودکان استثنایی .تربیت بدنی کودکان استثنایی |1800298|zigmaz|

صفحات 17

چكيده:

در مقاله‌ي حاضر سعي بر آن است اهميت تربيت بدني و ورزش در تشخيص و شناسايي كودكان استثنايي و درمان آن‌ها بصورت زير مورد بررسي قرار گيرد.

تربيت بدني علاوه بر آن كه موجب تقويت كاركرد دستگاه‌هاي مختلف بدن مثل: دستگاه تنفسي، گردش خون ، دفع مواد، قلب و عروق و مي‌شود، همچنين مي توان از آن به عنوان وسيله‌اي براي شناسايي كودكاني كه شكل جسماني و روحي دارند استفاده كرد: بدين ترتيب كه حركات و ورزش‌هاي متناسب با آنها را برايشان پيشنهاد كرده و آنها را وارد محيط‌هاي شاد و هيجاني كرده و از گوشه‌گيري خارج كرده و با بررسي عملكرد رفتاري و حركات برنامه‌هاي مناسب برطرف كرده و در صورت قابل حل بودن، آنها را با استفاده از تكنيك‌هاي مناسب و ارائه‌ي برنامه‌هاي مناسب برطرف كرده و در صورت عدم توانايي به سازمان‌ها و مراكز درماني مربوط معرفي كنيم.

علاوه بر آنها در اين مقاله عوامل موثر در سازگاري و راه‌هاي سازگاري و همچنين راه‌هاي درماني مناسب براي اين نوع كودكان پيشنهاد شده كه البته متناسب با توانايي‌هاي كودكان و مخاطبان فرق مي‌كنند برخي از اين راه‌ها عبارتند از: رفتار درماني (پيش فرض‌ها، شرطي كردن پاسخي، شرطي كردن كنشي) ، روان درماني و

در پايان مقاله نيز نكات مهمي به عنوان توضيه ذكر شده است مثل: يكي از وظايف و شرايط اصلي معلم در برخورد با اين نوع كودكان داشتن آگاهي لازم به آنها و توانايي‌هايشان و بلوغ عاطفي بوده و معلم بايد تا حد امكان اعتماد بنفش و اراده‌ي اين نوع كودكان را تقويت كند چون اعتماد بنفس اگر در مسير صحيح هدايت شود، كليد بسياري از مشكلات است.

مقدمه:

در عصري كه ورزش و تربيت بدني به شكل يك سرگرمي و تفريح در بيشتر مناطق جهان تبديل شده و كسي به عنوان يك ماده‌ي درسي مهم به آن نگاه نمي‌كند و حتي از وقت آن براي تدريس ساير دروش استفاده مي‌كند و مهمتر از كسي به نيازهاي كودكان ضعيف‌تر توجه نكرده و رابطه‌ي آنها با ورزش را در بهبودي و شناسايي و تقويت آنها بررسي نمي‌كند، در حالي كه بيشتر دولت‌ها دم از حقوق بشر و امثال آن مي‌زنند، درباره‌ي تربيت بدني و اهميت آن بويژه در تشخيص و شناسايي كودكان مشكل دار و تقويت و درمان آنها نيازمند مطالعات بيشتر و برنامه‌هاي منظم‌تري هستيم تا با اعمال برنامه‌هاي به موقع علاوه بر اين كه از درد و رنج اين قشر انسان و بي گناه بكاهيم بلكه به آنها شخصيتي اجتماعي بخشيده و با حمايت همه جانبه از آنها در راه بهبودي هر چه سريعتر آنها كوشا باشيم. اين تصور كلي آموزشي، كه به تمامي كودكان با نيازهاي ويژه كمك شود تا بتوانند در مدرسه‌هاي همگاني شركت كنند، اكنون مورد پيشتيباني محاكم قضايي و قانون گذاري است. از اين رو ضرورت دارد متخصصان پرورشي از نيازهاي ويژه، علايق و توانايي‌هاي دانش آموزان مبتلا به معلوليت‌هاي جسمي، ذهني، عاطفي آگاهي لازم را داشته باشند، آنان را درك كنند و بتوانند با آن روبرو شوند در مقاله‌ي حاضر نيز كه با كمك گرغتن از منابع مختلف بدست آمده سعي بر آن است كه اهميت تربيت بدني در تشخيص و درمان كودكان استثنايي بيش از پيش روشن شود.

...